جان باختن نخبه کنکوری دارای معلولیت مازندران و پدرش در اثر گازگرفتگی(۱۵اردیبهشت۱۴۰۳) فعالیت بیش از ۱۷۰ معلم دارای معلولیت در مدارس خراسان رضوی سامانه مشخصات دانشجویان دارای معلولیت تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۳ فعال است واریزی جدید برای مددجویان و معلولان بهزیستی لغو شد (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) واریز ۸۵۰ هزار تومان به حساب معلولان دهک سوم خراسان‌رضوی تعداد شهروندان مشهدی دارای معلولیت به ۶۰ هزار نفر رسید ثبت‌نام مجدد در آزمون استخدامی ویژه معلولان | زمان آزمون تغییر کرد واریز مبالغ نامشخص بهزیستی برای معلولان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) سهمیه خراسان رضوی در اولین آزمون استخدامی معلولان سراسر کشور مشخص شد مستمری حق پرستاری فروردین ۱۴۰۳ معلولان همراه با مابه‌التفاوت واریز شد + مبلغ مستمری (۲۷ فروردین) مستمری کمک هزینه لوازم بهداشتی فروردین ۱۴۰۳ معلولان بدون افزایش واریز شد واریز علی‌الحساب کمک‌هزینه معیشت ماده ۲۷ معلولان (۲۶ فروردین ۱۴۰۳) مستمری فروردین ۱۴۰۳ معلولان با افزایش ۳۰ درصدی واریز شد (۲۵ فروردین ۱۴۰۳) استقرار بیش از هزار صندوق دریافت فطریه در مشهد | مبالغ فطریه به نیازمندان اختصاص خواهد یافت واریز مستمری فروردین ۱۴۰۳ مددجویان بهزیستی شایعه است | مستمری کمیته امداد واریز شد شمار معلولان ذهنی و اوتیستیک در مشهد به بیش از ۱۶ هزار نفر رسید تفاوت فاحشِ حق پرستاری معلولان و حق پرستاری جانبازان در سال ۱۴۰۳ قدرِ سکوت | مراسم آخرین شب قدر ۱۴۰۳ ویژه ناشنوایان برگزار شد + ویدئو اوتیسم چیست؟ | نگاهی به چالش ها و فعالیت ها در حوزه اوتیسم تجهیز و بهره‌برداری از ۲مرکز جدید آموزش طیف اوتیسم در خراسان رضوی
سرخط خبرها

افزایش مستمری معلولان بهزیستی؛ آیا معوقات سال جاری هم پرداخت خواهد شد؟

  • کد خبر: ۱۸۳۸۳۲
  • ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۴
  • ۵
افزایش مستمری معلولان بهزیستی؛ آیا معوقات سال جاری هم پرداخت خواهد شد؟
سرانجام دولت با افزایش ۲۰ درصدی مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد موافقت کرد؛ افزایشی که در واقع ادامه مصوبه افزایش مستمری سال جاری است و موضوع تازه‌ای به حساب نمی‌آید.

به گزارش شهرآرانیوز؛ ابتدای سال جاری بود که دولت در لایحه بودجه کل کشور سال ۱۴۰۲، میزان مستمری مددجویان سازمان بهزیستی را ۴۰ درصد افزایش داد. اما سازمان برنامه و بودجه فقط ۲۰ درصد آن را تخصیص داد و مابقی پرداخت نشد.

اعتراض گسترده معلولان به عدم پرداخت حقوق خود و رایزنی‌های متعد فعالان مدنی دارای معلولیت سرانجام نتیجه داد و دولت با تخصیص همان ۲۰ درصد مسکوت مانده موافقت کرد. البته اخبار منتشر شده اینطور برداشت می‌شود که این ۲۰ درصد، اضافه بر مستمری تصویب شده است. اما در واقع دولت پس از گذشت ۶ ماه، سرانجام تمام ۴۰ درصد تصویب شده در لایحه بودجه را عملیاتی خواهد کرد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در حالی از پیگیری‌های این کمیسیون برای دریافت تمامی مستمری ویژه مددجویان دستگاه‌های حمایتی سخن گفته است که این مسئله به دفعات از سوی فعالان حقوق معلولان عنوان و سرانجام محقق شده است.

عباس گودرزی در گفت و گویی که با خبرگزاری خانه ملت انجام داده بود گفته است:  دولت از ابتدای امسال مستمری مددجویان فوق الذکر را ۲۰ درصد افزایش داد، اما اعمال ۲۰ درصد باقی مانده را منوط به تامین اعتبار از محل ردیف تعیین شده کرد.

وی همچنین خواستار آن شده است تا دولت، معوقات ۶ ماه اخیر مستمری‌ها را نیز پرداخت نماید و باید دید وزارت رفاه و سازمان بهزیستی کشور می‌توانند این معوقات را از سازمان برنامه و بودجه مطالبه کنند تا خیر.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
0
0
ای خدا بازهم سرکاریم کدوم واریزی برابهزیستی انجام شده؟الان ساعت ۹ونیم شبه دوم مهرماه
فاطمه
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
0
0
خواهشم حق پرستاری روبرسی کنیدچراواریزنشده مال شهریورماه ?
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
0
0
من یک معول شدید وخیلی شدیدهستم و متاهل بیکار مستمری برای ما واریز میکنند باید۱۰۰درصد باش نه ۲۰درصد بخدا هیچ جانمیرسدمن خودم الان چند با فاکتور آوردم واریز نشده بس برای چی میگید فاکتور بیارید میدیم بخدا این مستمری برای ما واریز میشه نمیرسه هیچ جا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
1
0
ماواالتفافت واریز شده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
1
0
ماواالتفا فت ها واریز کردن یانه
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->